Happy Easter!

Wiiie nu är det påsklov, lovely!
Måste berätta om när Sally skrämmde skiten ur mig (typ) igår. Jag har hjälpt dem arrangera ett familje möte för en av patienterna denna veckan, som skulle vara igår då. Fixat tolk och pratat med mamman och lite så. På morgonen skulle Gaye ta med Siham på en grej och hon sa att hon skulle vara tillbaka till mötet och "your moment in the sun". Hmmm, hur tolkar man det?? Jag tolkar ju det som att hon menade at jag skulle göra mer än att bara sitta med på mötet! Så lite fundersam frågar jag Sally om det och hon säger att Gaye nog menar att jag ska hålla i mötet, att det är ju halvvägs genom praktiken nu och då får vi göra lite mer. Aaaaaaah!! Panik! Hallå, det är ju snällt om man kan bli förberedd på det lite mer än typ 2 ½ timme innan, visste ju fasen knappt vad mötet skulle handla om. Eller jo det visste jag ju, men ändå!! Var pissnervös heeela förmiddagen och funderade på vad jag skulle ställa för frågor och sådär. När Siham och Gaye kom tillbaka råkade jag visst ge Siham en blick och hon undrade ju såklart vad det var frågan om. När jag berättade varför jag va pissnervös så blev Gaye helt förskräckt, med "your moment in the sun" menade hon tydligen att jag bara kunde slappna av och lyssna =) haha, tack o lov. Hon försäkrade mig att hon skulle ha förberett mig ordentligt innan om jag skulle hålli i mötet. Tack för det!! Visserligen hade det säkert gått helt okej, men jag kände mig ju inte direkt säker i den rollen så jag är glad att jag slapp denna gången. Vi pratade om det efteråt och Gaye undrade hur jag hade tänkt kring det hela eftersom jag förberett mig lite under morgonen. Jag hade faktiskt tänkt ställa liknande frågor som henne, med andra ord såklart, men det är ju inte så kontsigt med tanke på att engelska är hennes första språk och mitt andra. Sen va det väl nån grej jag inte tänkt riktigt på men på det stora hela ungefär samma. Sally blev helt till sig och bad om ursäkt gång på gång när Gaye berättade för henne att jag bara skulle vara med på mötet. Det är andra gången hon missförstått Gaye med nåt jag ska göra :P haha, båda gångerna har det blivit hur bra som helst, efter att jag varit nervös ett tag förståss :P

Eftersom det är 1 april idag var vi u tvungna att hitta på nåt rackartyg för handledarna, så Sofia traskade in på kontoret själv i morse och sa att jag och Siham hade blivit matförgiftade av pizzan vi åt igårkväll (vi åt inte pizza, vi sa bara det :P), Gaye och Louise som var de enda där gick på det big time! Gaye började fundera över IKEA-trippen, skulle vi kanske skjuta fram den?? Eller borde de åka iaf så att Sofia kunde köpa hem godis till oss?? Jag och Siham stod utanför och försökte hålla oss för skratt och sen gick vi fram och tjöt (av skratt) APRIL FOOL!!haha, det va kul :P lite dåligt samvete hade vi dock för att vi sa att vi blivit sjuka :P haha, Gaye och Sally som blir så oroliga.

Idag har vi som sagt varit på IKEA med handledarena, vet inte vems om var mest uppspelt över detta jag, eller Sally :P haha. Iaf så blev det en del påskgodis inhandlat för min del, yummi och lite annat för alla de andra =)
innan vi åkte till IKEA hade vi lite fest för Whitney som ska gifta sig, Thaimat till lunch =) mums fillibabba, eller ja det va lite starkt emellanåt, men sen är ju jag ganska klen på den fronten också så det kan ju mer vara det!! ;)

Imon är det äntligen dags =) wiiiiiie klcokan 1500 ca, går planet från Sydney till Hervey Bay och sen på lördag morgon åker vi över till Fraser Island tills på tisdag, det ska bli sååå kul. Jag kan inte förklara det, men jag skriver mer när vi kommer tillbaka =) Så ska ni få höra ALLT!!

Hoppas alla får en lika bra påsk som jag ska ha. Med massa påskägg och annat gotte!!

Pussar <3

Kommentarer
Postat av: Ida

Glad påsk!

Ha det så bra på resan..

Kramar Ida

2010-04-01 @ 20:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0