Påsk på Fraser Island

Nu är vi tillbaka i verkligheten igen! Så mycket verklighet som vi har här nere iaf, känns ju på ett sätt som semester hela tiden. Lite farligt när jag tänker, men ja jag kan ta en glass idag också jag är ju ändå i Australien. Men med tanke på att vi har varit och ska vara här ett tag till så kan det ju sluta på ett mindre bra sätt om jag fortsätter så ;) haha!!

Påsken på Fraser Island var tipptopp, med undantag från en del incidenter som löste sig som tur var. Flög upp till Hervey Bay på långfredagen och bodde på ett hostel där över natten. Problemen började när vi skulle checka in där och hon i receptionen missförstod allt och inte fattade att vi redan betalat allt, bara för att hon inte tittade ordentligt på våra papper. Tur att vi stod på oss, annars hade vi fått betala för rummet en gång till. Hon todde att vi var med på deras Fraser-Tour vilket vi inte var, men hon började stressa upps ig och oss genom att inte hitta oss på listan och försöka ändra oss till att åka en dag senare och bla bla bla!! Vi kunde ju inte åka senare eftersom vi hade flyg att passa på tisdagen!! Men till slut fick vi henne att lyssna på våra frågor och vi kunde reda ut att det inte var deras Tour vi skulle på!! LYSSNA FÖR F*N!! Här var jag måttligt irriterad och sa nog vissa saker lite väl snäsigt, oooops!!
Vi hade ett rum för 4 pers för oss själva, det var nice. Var ute och käkade en Submacka och tog ett par öl innan vi tyckte att det var dags att sova eftersom vi ksule upp tidigt dagen efter. Låg och pratade ganska länge och Siham berättade om ett "spöke" i hennes rum här i Sydney. Haha efter det och lite snack om annat smått och mndre gott ;) så ville ingen gå upp och släcka lampan så vi bestämde oss för att strunta i det :P haha. Första natten sen första veckan i Aus som vi skulle sova tillsammans så sover vi med lampan tänd :P haha, galet komiskt om man tänker efter!!

När vi skulle bli hämtade av bussen och åka till färjan som skulle ta oss över till Fraser fortsatte problemen! Vi fanns inte med på busschaufförens pick-up lista!! Tur för oss att han hade fler att hämta på samma ställe annars kunde ju vi stått där och väntat hur länge som helst!! När vi sen skulle lämna våra papper på boende med mera innan vi tog färjan över så fanns vi inte med på den listan heller!! Suck och panik!! Lite irriterad igen här, men när jag har semester, har betalat en massa pengar och blivit informerad att allt är klart då vill jag att saker ska vara fixade. Till slut kom vi iaf över och allting var kalas. Vi tillbringade delar av dagen vid poolen på vår resort =) sjukt nice. Vi var ganska glada att vi inte åkte på Tour denna dagen för på eftermiddagen började det ösregna!! Så då blev det lite käk och sen begav vi oss upp till vårt boende. Stugor typ med 5 sovrum i varje, 2 våningsängar i varje och ett gemensamt sällskapsrum. Första natten delade vi med en tjej från London, men sen hade vi rummet för oss själva resten av tiden nice. Helt okej standard verkligen, bättre än vad vi väntat oss. Riktigt mysigt. Siham hade dock lite problem för sängarna var ganska korta :P det var så till och med jag nådde ner ända till sänkanten vi fotändan :P och hon är ju längre än mig. På kvällen blev det middagsbuffé och sen spanade vi in DingoBar =)

Påskdagen började vi vår Tour. Hade en helt galen guide som utan att överdriva pratade konstant i 2 dagar, troligen den tredje också men då var inte vi med!! Skämtade hela tiden, ibland så mycket att ingen pallade lyssna så han satt och skrattade åt sig själv vilket fick alla att vakna tgill och skratta åt honom :P Galet. Första dagen besökte vi en sjö (Lake Basin) som första stopp, inget jättespeciellt med denna enligt mig men det skulle ju bli bättre =) promenerade i ca 1 timme genom regnskogen, det var lite coolt faktiskt. Siham lekte Tarzan i lianerna på vägen =) Eftermiddagen tillbringade vi vid dagens höjdpunkt, Lake McKenzie. Helt galet fint! Tyvärr var inte vädret helt hundra denna dagen heller, så det va rätt molnigt och någon regnskur då och då, men MYCKET bättre än dagen innan!! Vattnet var ju ändå hur skönt som helst så vi låg nog i nästan en och en halv timme i sträck, sen var vi tvungna att gå upp coh byta om för att gå tillbaka till bussen!! Middagsbuffé igen på kvällen och DingoBar igen, dansade massor och hade hur kul som helst!! Träffade en hel del roliga typer och ett par jobbiga också, framförallt en dansk som var asfull och inte fattade att ingen var intresserad av honom, han gick från tjej till tjej, ÄCKEL!! Men annars så!!

Dag 2 på Touren var den bästa dagen vädermässigt på hela resan, SOL och lite moln till och från! Bästa dagen på Touren också, badade i Champagne Pools, typ pooler på några klippor där vågor från havet kommer in och bildar lite av havets egen jacuzzi =) fint. Vi var uppe på Indian Head och spanade in utsikten helt galet, ibland kan man se hajar och delfiner och sådant därifrån men lite för blåsigt den dagen så nope. En kille påstod dock att han såg en sköldpadda, men vet inte om det var sant. Vi såg däremot en havsörn!! Vi stannade en snabbis vid ett skeppsvrak från typ 1935 och vi ett ställe där sanden skiftar i olika nyanser av rött och gult. Bästa stoppet för dagen var helt klart Eli Creek. Asskönt i vattnet, så svalkande och uppfriskande. Om man gick en bit in i "vattendraget" så kunde man åka med vattnet ut till stranden igen, ungefär som en sådan vattenrutchbana där man åker i ett stort däck =) På kvällen spelade vi lite kort och pratade med 3 killar från Schweiz, en av dem var rätt snygg =) ögongodis ja tack! Avslutade kvällen med lite mer dans på DingoBar sen var vi dödströtta och knatade hem till sängen!!

På tisdagen var det dags att åka hemåt Sydney igen, allt började bra men i Brisbane var planet försenat först bara en kvart men det slutade med 2 timmar. Vi skulle varit i Sydney vi 8-tiden, vid 8-tiden var vi fortfarande kvar i Brisbane! Från flygplatsen i Sydney och hem sa jag inte många ord, var inte på mitt allra trevligaste humör. Jättetrött, irriterad, sjukt ont i mitt knä osv. Ville bara få sova!!

Eli Creek och Lake McKenzie var höjdpunkterna på vår Fraser-resa, tycker jag iaf =)

Nu har vi bytt avdelningar. Jag är på Henley, Siham på Tarban och Sofia på Parkview där jag och Siham varit fram tills nu. Henley är en rehabiliteringsavdelning där patienterna har både en psykisk sjukdom och missbruksproblematik. Ska bli intressant att vara där ett par veckor =) har Whitney och Lauren som handledare, eller Whitney går på semester imon i 3 veckor så kommer mest bli Lauren och sen antagligen lite Pete eftersom ha ska ta Whitneys patienter medans hon är borta.

Oj detta blev ju en hel uppsats, ENJOY!!