$25=175kr (ca)

Helgen försvann lika snabbt som den kom!!

Vi var ute en runda på Anzac day i söndags. Det hade du nog gillat Erica, massa militärer typ ;) haha. Det är någonting med nåt krig som gör att de firar denna dagen. Australien och Nya Zeeland tror jag. Massa navy och army-folk ute iaf :P gamla och unga med sina uniformer :P Vi gjorde en liten pubrunda i the rocks och avslutade med lite dans på ett ställe på George Street. Där var det för övrigt en killa som spydde på Sihams fot, bara lite men iaf. Resten la han precis där man gick in till toaletterna. Nice :P Roligare var att när vi är där inne så hittar Siham en kille som hon kramar och pratar med, jag och Sofia lev lite fundersamma och ställer oss frågan: Känner hon honom?? Svaret var ja det gjorde hon! Han gick tydligen klassen över henne på gymnasiet :P haha världen är liten!!
Vi träffade lite folk ute, snackade och hade jättekul. Träffade två stycken som har varit i Lund (!!!!!!) haha. Vi fick lära oss 2up, spelet som de spelar här på Anzac Day. Man slår vad med någon, krona eller klave. Sen slänger någon upp två (eller 3) mynt i luften och båda (eller 2 om man spelar med 3) måste hamna på samma sida. Den som satsar på krona håller i sina pengar och personens man slagt vad med!! Jag vann $25!!!! Woohooo!! ÄGD!!

Veckan har rullat på som vanligt. Skrivit lite på ett par uppgifter till skolan och praktiken. Igår kväll var vi på en föreläsning om KBT, rätt intressant =) Så nu har vi några timmar att ta ut ;) haha. Idag på eftermiddagen har vi varit på Sydney University på 2 föreläsningar. Svenska professorer från Sthlm universitet som är här =) De blev aningen paffa när vi kom in och snacka svenska :P haha, men det va intressant, den första handlade om kontakten med föräldrar och syskon för barn som är placerade utanför hemmet, och den andra om evidensbaserat socialt arbete!!
Efter detta gick vi till Newtown och åt glass på ColdRock!! Man får välja en storlek på bägare eller strut, sen väljer man glass och om man vill så får man välja att blanda i saker i glassen. Typ: Oreos, kitkat, maltesers, M&M, M&M mini, milkyway, snickers, skittles, minimarshmallows, gummibjörnar m.m =) Gott. Jag tog såklart chokladglass och så blandade jag i Oreos och maltesers =) Mumma!! Orginalet ska tydligen kommer ifrån USA och heter ColdStone, finns tydligen i HongKong så vi ska ev testa den med och se vilken som är bäst ;) haha.

Imon är det fredag igen och vi ska på studiebesök på förmiddagen på Royal Rehab Centre. Petes, en av våra handledare, sambo jobbar där. Ska bli kul. Sen är det ju valborg också, så vi får se vad som händer. Sofia har varit lite sjuk nu så vi hoppas hon mår ännu lite bättre imon så vi kan hitta på nåt kul imon =) Planen är fest såklart!!

Tack Ida för posten!! Jag blev sååå glad när jag kom ner och såg ett grönt paket från Svea i morse. Trodde inte det var mitt och när jag ser mitt namn så blev såååå glad!! Burit runt på det hela dagen. Annars finns risken att det försvinner!! Sofias paket va på villovägar ett tag, för om man inte hämtar det så tar de det till et rum så ingen ska sno det :P säger de!! Men sofias låg bara där några timmar så det va sååå lustigt!! Därför tog jag mitt direkt, med till praktiken, till Sydney Universitet och till Newtown och hem igen ;) hahaha!!

Pussar

Kommentarer
Postat av: Paps

Hej gullet!

Va bra att Du vann lite stålar, Du vet det var ju nån som fyllde år i febr. så de kommer ju väl till pass. (ledande fråga!) Annars går det sin gilla gång. Jobbar i veckorna, solbrännan flagnar lite, dricker lite vin till helgen och har för tillfället lite ont i ryggen - latmasken säger mamsen - men det är bara på ena sidan så vi får väl gå till tandläkaren med den dj..ln om han har så snett bett.

Ha det bra, saknar dig här, älskar dig.

Kramar Paps

2010-05-01 @ 12:54:47
Postat av: Erica Månsson

Yeah! Det låter sjukt nice :D Några bilder? ;)

2010-05-02 @ 21:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0