Uppdatering!

Helgen som gått blev blöt! Inte blöt som i fest, utan en del regn! Värsta åskvädret i fredagskväll. Vi drog till Belmore park där det kinesiska nyåret skulle börja firas, vi hann gå där en liten stund innan det började regan och vi bestämde oss för att ta tåget till Town Hall och sen bussen hem och tur va väl det för sen öppnade himlen sig bokstavligt talat och det värsta åskvädret jag varit med om bröt ut :P Massor av knallar, om man nu kan kalla dem det, och blixtrar! Men ganska mysigt, sjukt kul när jag (som satt på internet när det drog gång) hör Siham kuta förbi min dörr ner till Sofia i andra ändan av  korridoren :P haha hon vaknade tydligen från sin tupplur av en av knallarna.

Lördagen började vi med fika med Sally (vår handledare) och en vän till henne, sen körde Sally oss till Newtown som vi trodde låg nära där vi var och fikade eftersom hon erbjöd sig att släppa av oss där, men nej det låg inne i stan. Så hon körde oss hela vägen istället för att släppa av oss vi en busshållplats och förklara hur vi skulle ta oss dit :P Så snällt! Vi gicken sväng där och kollade sen in Broadway shoppingcenter på vägen in mot stan! Vi stannade till på STA travel och kollade upp lite priser inför våra resor :) Ser fram emot dem sååå mycket :) Vi kommer antagligen inte satsa på att se en massa längs östkusten i Australien, för det kommer vi inte hinna och vi har svårt att bestämma oss! Vi ska till Fraser Island över påsk, det var det vi alla var helt 100 på att vi verkligen vill se så det är bestämt, sen satsar vi nog på en vecka på Nya Zeeland och en på Fiji innan vi lämnar Sydney i Juni. Sen får vi se om vi hinner med något mer, förhoppningsvis nåt mer. Men vi tänker lite att eftersom vi vet redan nu att vi inte kommer hinna och ha råd att se och göra allt i Australien så sparar vi en del till en annan resa hit ;) Som sagt, svårt att bestämma vad man vill göra med. Vi var ju dessutom medvetna om det innan att vi är här för praktiken så vi har ju inte hur mycket tid som helst på oss att resa, utan framförallt helgerna. Men eftersom avstånden är sååå långa i detta land så tar det tid att ta sig från punkt A till punkt B och helgerna räcker därför inte till :) Blev ett litet sidospår där, iaf så avslutade vi sen dagen med pizza och film i mitt rum, myys!!

Söndagen (Alla <3 dag) firade vi på Macquarie Mall, jag köpte en ny bikini, mycket nöjd med detta inköp och hoppas bara att jag får använda den snarast ;) Men snart är Februari och regnperioden slut då blir det bra säger de :) hehe, hoppas jag minsann! Men det har varit en ganska lugn helg öcer lag och det behövdes verkligen. Ända sen vi kom hit har vi hela tiden haft någotnting att göra. Vi har inte tagit oss tid till att bara vara och ta det lugnt! Så det var skönt :) Lite ny energi inför veckans utmaningar :)

Igår började jag och Sofia gå kvällspromenad, allt för att vi inte vill rulla hem i juni ;) haha och för att bli av med lite energi!! Planen är att vi ska gå 5 dagar i veckan och för varke vecka vi gör det får vi en rosa stjärna :) hehe! Så fint! Det bröjade med att jag ger Sofia en guldstjärna för varje vecka som hon e rökfri å sen snurrade det vidare till detta :) Så bra!!

Idag har jag och Siham fått vara med på riktigt på en Magistrates Hearing, alltså vi fick agera Socialarbetare och inegn av våra handledare följde ens med oss in :P Duktigt nervöst kan jag säga! Men jag behövde inte ens säga något för patienten var helt med på noterna på att läkarna vill ha kvar henne 2 veckor till och därför va ju alla parter överens :)

Nu blir det en rostad macka me marmelad och sen lite film i sängen :)

Puss på er därhemma! Saknar er!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Tja bruden. låter som ni har det fint därborta!!!!

Gött!

Shit vad häftiga grejor ni får göra på praktiken! Inte dåligt förtroende från handledarens sida att skicka in er ensamma på en hearing. Ni e duktiga!

Saknar er. Puss

2010-02-16 @ 16:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0