SOL igen!! =)

Vet inte riktigt vart dagarna tar vägen, vaknar på morgonen, går till praktiken, går hem igen äter och somnar, sen samma visa igen :P Snart har vi redan gjort 2 veckor och varit här nere i 3 veckor! Så länge har jag aaaldrig varit från Sverige innan! Skumt!!

Nu är iaf vädret bättre igen :) ca 30 grader och sol idag, inte fy skam, synd bara att man inte kunde utnyttja det med en dag på stranden utan istället är tvungen att vara inne! Men det är iaf bättre än att behöva bulsa på sig en massa kläder och frysa hela vägen till praktiken ;) vi går i linne o kjol eller klänning. Nice ;)

Idag har jag fått vara med Sally när vi skulle fixa ett telefonsamtal mellan en patient och hennes syster i USA, mamman ligger på sjukhus och patienten behöver såklart veta vad som händer. Väldigt känslosamt samtal, mycke skuldkänslor. Intressant att se Sally in action efter samtalet :) men en jobbig situation där jag känner att det ahde varit svårt o veta vad jag skulle sagt eftersom jag inte känner patienten alls. Efter lunchen som blev ganska lång :P Gaye ska skriva ett prov på fredag som man måste göra för o få medborgarskap i Australien (hon är från Nya Zeeland) och då ville Sally logga in på den hemsidan och testa om vi kunde bli medborgare allihop :P haha knäppt test kan jag ju säga! Fattar inte vad det ska va bra till!!
under eftermiddagen sen har vi mest suttit och läst lite artiklar om depression m.m. Fräscha upp minnet lite är ju alltid bra!
Psykiatri är knepigt alltså, men inte lika skrämmande längre vad gäller patienterna :) de flesta är jättetrevliga, haha eller ja trevliga iaf och tycker om att prata om ditten o datten :P Men ibland undrar jag hur jag ska klara ut detta! Usch det är svårt, men det ska gå! Andra har ju klarat det så varför skulle inte jag??


På fredag är det kinesiskt nyår, som firas en hel vecka, men på fredag är det riktiga tror jag för då ska de ha en parad i stan. Vet inte om vi kommer hinna in o se den, börjar typ när vi slutar så vi får se hur vi löser det :P Vi hoppas iaf på sol i helgen så vi kan spendera dagarna på stranden :) hade varit gött! Men vi får väl se!!

Pussar<3


Kommentarer
Postat av: Paps

Skönt att Du har det bra på alla sätt, men Du: Tänk på tidsskillnaden, att när Du gått upp och ätit frukost och sminkat dig då är inte rätt tid för ett sms till farsan. Här är det natt och farsan skall upp 04.00. Tufft idag. Men visst - kul att höra av dig. Älskar och saknar dig./Kram Paps

2010-02-11 @ 07:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0