4 veckor

Igårkväll var vi bjudna hem till Sally på middag efter praktiken :) så när vi slutade åkte vi med Gaye dit. Först ett dopp i poolen! Jag var FÖRST i!! Förvånade?? ;) Sofia och Gaye bangade, badkrukor!! Bara för att det var lite molnigt, det va ju inte precis som att det var kallt varken i poolen eller luften. Men att Gayes egen pool håller 34 grader kanske förklarar varför hon helt inte badar när Sallys pool "bara" håller 20-23 kanske. Vilket är helt perfekt egentligen! Jag och Siham låg i ganska länge och sa till de andra att n får nog säga till när vi ska gå upp för vi kan ligga i hur länge som helst, men till slut tyckte vi synd om dem som satt o tittade på så vi gick upp självmant :P
Efter badet hade Sally förberett vegetarisk lasagne! Supergott! till efterrätt hade vi tagit med oss vårt hemliga familjerecept på chokladmuffins (en mix från affären som man blandar med vatten, ägg och olja. Men faktiskt jättegod!!) Vi bjöd på det till Gayes födelsedag och det var populärt och sen dess har de undrat över receptet som vi varit väldigt hemlighetsfulla med ;) Men eftersom Sally ahde andra planer till efterrätt och det kändes som att det blev lite för mycket så bestämde vi att vi skulle ta dem en annan dag. Hon skulle bjuda på flamberad (hur det nu stavas!!?) frukt med glass. Men av nån anledning fick hon inte fjutt på frukten så den ville inte brinna. Så det blev helt enkelt bara frukt med glass :) Men det va också supergott!! Annars satt vi mest och pratade om ditten och datten, mest praktiken men mycket annat också.
de är ju för roliga, de är helt nojiga att vi bara sitter inne på kvällarna och har tråkigt, vilket vi såklart inte gör :P så Sally säger typ att om ni behöver komma ifrån Nurses Quarters nån gång, vet att det kan vara lite tradigt där, så har jag en extrasäng här och Gaye har också det så det är bara att säga till :P haha. Likaså tycker de att vi ska ha sånna här middagar regelbundet så att vi får hemlagad mat emellanåt, precis som att allt vi äter är hämtmat!! Vi sa ju att vi faktiskt lagar mat varje kväll, men då kontrar de med att ja men det kan ju vara ganska skönt att slippa ;) haha!! Så underbara! Klart det är alltid skönt när någon annan lagar mat åt en!! Så detta blir nog fler gånger, det ser vi fram emot. Både hos Sally och Gaye, när hennes kök är färdigrenoverat :P
Mamma o Pappa om ni ska renovera köket nån gång i framtiden, gör det när jag inte är hemma. eller förvana så att jag inte kommer hem just då!! ;)

Idag hade Siham fått en kommentar av Sally: I'm impressed of how good you guys swim!! Precis som om vi aldrig har sett vatten innan vi kom hit :P haha! Men det har vi ju såklart!! ;)

Nu ska jag hoppa i säng, imon ska jag vakna klockan 6 för o se SVTs webbsändningar av OS! Ja jag vet, jag måste vara desperat för att vakna frivilligt vid den tiden!! O ja det ÄR jag med!! jag vill se OS :( J-la Australien sänder ju ingeting med Sverige alls ;) iaf inte på de tider jag kan se!!

Imorgon har vi förresten redan haft praktik i 4 veckor, bara 12 ½ kvar!! Till helgen är det 5 veckor sedan vi åkte, galet. Mer än en månad alla redan!! Tiden går asfort, men samtidigt sakta! :)

Pussar <3

Kommentarer
Postat av: Paps

Hej Gumman!

Vaddå mamma och pappa renovera? Har Du sett mamma hålla i ett verktyg? (utom förståss när hon tycker de ligger i vägen) Nej ge henne inga ideer för nu har det börjat regna och snart kan jag ge mig på garageuppfarten så den blir klar innan semestern.

Ha det.....!

Älskar dig

Paps

2010-02-25 @ 18:10:30
Postat av: Ida

Tur att internet finns när os går så du inte missar allt :) Det måste vara tråkigt att inte kunna följa det, som du brukar...Hoppas du har det bra och bada och sola lite åt mig också..Vi hörs :)

2010-02-25 @ 21:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0