Where did you get the bags?

Äntligen helg! Sjukt skönt att få prata svenska en hel dag, med några undantag istället för tvärtom. Skönt för huvudet. Vädret har inte precis varit på vår sida idag, regn! Så vi åkte in till Sidney för å gå på Sydney Wildlife i Darling Harbour och kolla på spindlar (bläää), ormar (blää igen) m.m. Kul, det va vi och alla barnfamiljer ;) men nu har vi gjort det också o det va rätt fräckt!  Innan vi gick dit köpte vi varsin Poncho, haha, galet stora men vi va iaf rätt så torra :) Vi såg nog ganska roliga ut, men vadå ett paraply hade ju blåst sönder ju!

När vi ätit efter Wildlife och skulle ta på våra Ponchos igen kom en amerikan fram och frågade: Where did you get your bags?? Måste vara den sämsta raggningsrepliken på lääänge! Vi, eller ja Siham, lurade i honom att vi är läkarstudenter :P haha! Kan han ju tro!

Min gjort-i-Sydney-so-far-lista:
1. Operahuset
2. Harbour Bridge
3. Sydney Wildlife
4. Bondi Beach
5. Manly Beach
6. Paddington Market
7. Chinatown
8. Royal Botanical Garden
9. Hyde Park
10. Oxford Street
11. Praktik
12. Skaffat mig en allergi (kanske)

Imon ska vi ev. gå till Sydney Aquarium och kolla in hajarna ;)
Uppdatering angående spindeln, den sitter där den sitter. Håller sig i andra ändan av korridoren vilket jag är glad för. Vi har efter observationer på Wildlife kommit fram till att det måste vara en jägarspindel, helt ofarlig (ja asså inte giftig, men alla spindlar är ju äckliga/farliga!!) och äter kackerlackor :) Det gillar vi ju iof så vi slipper dem! Så länge det sitter där så jag vet vart den är kan jag kanske stå ut!! KANSKE!! ;)

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Erica Månsson

Yes, nu har jag kommit på hur man kommenterar! :D Teknikgeni är vad jag är! Mitt råd iallafall: avlägsna spindeln genast, alla medel är tillåtna! ;)

2010-02-06 @ 23:16:26
Postat av: Emelie

Fånga den!! :D och döp den till Kajsa :) Tänk det kan blir eran maskot i Australien. Den är lätt att sköta, vilket en kängru, delfin eller haj inte är ;) Du kan se det som din egen terapi Vicke, lite extra poäng under praktiken :)



puss puss

2010-02-07 @ 12:47:15
Postat av: Karro

okay skönt att den e ofarlig men ändå :-S vad e det för allergi du har fått??? mot spindlar kanske?? ;-)

2010-02-19 @ 13:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0