Hello Jetlag Day

Vi landade i Sydney idag på morgonen vid 7-tiden, igårkväll hos er :P Konstigt med enna tidsskillnad. Resan gick väldigt smidigt och var inte riktgigt så seg som jag var förberedd på. Drygast var den 4 timmar långa väntan vi hade i London. Jag tror jag befinner mig i ett mindre chocktillstånd, för jag kan verkligen inte fatta att vi är här och ännu mindre att vi ska stanna tills i juni. Känns just nu mest skrämmande, eftersom det bara är första dagen. Men jag hoppas och är också rätt säker på att det kommer bli sjukt kul när man bara landat lite :)

idag är det Australia Day här, nationaldagen. Alla springer runt med tröjor/linnen som det står "I love Australia" på eller liknande. Masor me folk i stadens parker. När vi va som allra tröttast på vägen till hostelet när vi ätit, döpte Siham om dagen till Jetlag Day. Passa mycket bättre, för det känns inte bara i huvudet att vi är i en annan tidszon, utan i hela kroppen!

När vi checkat in på hotellet tog vi bussen till Bondi Beach för att sola och bada en stund, riktigt skönt. Stora vågor, massa surfare och svalkande vatten. Askalas!

Nu är klockan ca halv 8 och både Siham och Sofia har slocknat, jag ska me  lägga mig strax. Dödstrött. Bilder får komma en annan dag, vill inte funka nu :( vet inte heller när jag kan uppdatera nästa gång, då mitt batteri snart tar slut på datorn och jag kan inte ladda den för jag fick tydligen inte den rätta i affären! jag frågade ändå och han sa att den här är det, men uppenbarligen inte! Typiskt!

Jag saknar er alla därhemma! Älskar er! <3

Pussar

Kommentarer
Postat av: Martina

Skönt att resan gick bra! Australia Day är nationaldagen, men som du kanske märker så firas den betydligt med än i Sverige. Ha så kul!

Och det där med adapter, jag fick också fel när jag köpte min i Sverige. Fick den engelska då. Men gå till en pharmacy (apotek), där kan du köpa en europeisk adapter billigt :) Lättast när man är på plats, då blir det rätt.

Ta hand om er! Njut av tiden i världens bästa land!

Kram Martina

2010-01-26 @ 12:58:00
URL: http://martinailondon.blogg.se/
Postat av: Paps

Skönt att allt är bra. Hoppas ni får en bra tid down under. Var rädda om Er men passa samtidigt på att njuta av ledigheten och alla nya intryck. Jag är väldigt avis och saknar dig redan. Vem skall jag tjabba med nu? Det är inte samma sak när Du är 2000 mil bort, det får liksom inte samma effekt. Men när Du kommer hem.........! Då.......!

Älskar dig./Paps

2010-01-26 @ 21:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0