Bio =)

Efter praktiken igår åt vi fetaostbiffar med klyftpotatis o sallad, mums fillibabba! Sen gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan, Moonlight Market vid The Rocks = Den äldsta delen av Sydney. Ligger nere vi Harbour Bridge, så därifrån gick vi mot Circular Quay som ligger bredvid, det är därifrån vi tar färjan när vi åker till Manly Beach. Där ligger ofta stooora kryssningsfartyg vid kajen, men inte denna helgen, vi satte oss på en pub/restaurang där med utsikt över operahuset =) inte illa det. Hade en rätt HET fransman som servitör, inte helt fel det heller ;) God drink och en massa snack om allt och ingenting. Därefter var tanken att vi skulle hitta nåt ställe i Darling Harbour att gå till, men när vi kom dit kunde vi inte bestämma oss o hade ont i fossingarna så vi köpte chips och åkte hem :P haha, men nästa gång ska vi gå dit direkt =)

Idag tog vi sovmorgon och eftersom vädret varit lite sådär så blev det ingen beach idag. Grymt varmt så inte det, men mulet/disigt hela dagen. Så vi har tagit det lugnt, kollat lite How I met you mother, gått en promenad och bokat broklättring =) Så en dag i april (kan inte säga vilken, för mamma vill inte veta förrän efteråt:P) så ska vi gå upp till toppen på Harbour Bridge =) sååå cooolt!! 134 m högt!! Så fräckt, längtar lite!! Tar 3 ½ timme, så därefter lär väl benen va en aning skakiga, men det är det helt klart värt :P

Eftersom vädret inte ville att vi skulle till stranden och vi  tyckte det var för sent att åka till zoo när vi vaknade :P så bestämde vi att vi skulle gå på bio =) Shutter Island blev det. Hade förväntat mig att den skulle vara jätteäcklig, vet inte varför men jag hade fått för mig det, så jag satt o väntade och väntade :P Den va helt klart värd att se, och jag hoppade till i stolen ett par gånger :P Handlar om en man som åker till ett Mentalsjukhus där de allra värsta fallen är och typ fastnar där eller vad man ska säga! Det är en film man kan diskutera sönder helt klart =) men som sagt verkligen sevärd!!

En vecka tills vi är på Fraser Island =) Woohooo!

Puss på er <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag satt också å väntande och väntade, men nä inget hoppande eller skräckinjagande :P Fast sevärd! Igår såg jag och Andreas Dracktämjaren på 3D i Malmö, såå söt liten drake :) Puss å hoppas praktiken var skojig idag :)

2010-03-29 @ 10:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0