Grattis Sofia 25 år <3

Jajamen idag är det Sofias födelsedag och jag och Siham hade planerat lite roligt som skulle ske efter praktiken =) Vi började iaf  dagen med att väcka födelsedagsbarnet tiiidigt. Klockan halv 7 knackade vi på dörren och sjöng för henne. Med oss hade vi en kopp te (hennes eget :P) och ett kuvert med ett fiiint kort i! I kortet stod vad som skulle hända efter praktiken, eller ja nästan iaf. Plats = okänd!! Mohahaha

Blev lite firande med handledarna på eftermiddagen idag och de va sjuukt nyfikna på vad vi planerat för Sofia =) de va snälla och tyckte att vi skulle gå hem redan vid halv 4 så det gjorde vi! Bytte om och åt några mackor innan vi traskade till bussen! Här hade vi också börjat nämna att Sofia skulle träffa prinsen! Prinsen av Mozambique! haha. Vad Siham fick det från är fortfarande okänt...

När vi kom in till stan satte vi ögonbindel på Sofia och började traska runt i lite cirklar, ner för trapport upp för trappor med mera. Placerade henne också vid lite olika roligheter för fotografering =) Till slut kom vi fram till målet, Sydney Tower! Inte förrän vi kom upp till toppen tog vi av ögonbindeln! Stannade där uppe ett tag och såg solen gå ner, sååå fiiiiint verkligen!!

På vägen ner utnyttjade vi del två av biljetten, OzTrek. Det var en film om Australien där man sitter i stolar/säten som rör sig, skakar och rycker hit och dit :P haha, kul, fast här var vi hungriga! Bestämde oss för att gå ner till Darling Harbour (och hoppas på att slippa regn denna gången :P regnar ALLTID när vi är där!!) för att äta. Köpte mat och satt längs med vattnet och åt. Myyys. Världens godaste glass till efterrätt!! Jag har tänkt på min goooda födelsedagstårta hela dagen och därför blev det choklad och passionsfrukt för min del =) samma för Siham och Sofia valde choklad och äpplepaj, skumma smaker de har men den va tydligen god!

Efter glassen tog vi bussen hem! Men innan dess hade båda jag och Siham fått känna på ögonbindel och jag säger bara oh my god! Kändes som att jag skulle gå i i en stolpe alternativt slå kullerbyttor nerför en trappa vilket ögonblick som helst :P haha. Hela dagen har dokumenterats med digitalkamera och videokamera!! =) Kollat på allt nu innan det är dags för sängen och shit vad kul vi har haft!! =)

Det blev en väldigt lyckad dag och det verkar som att Sofia är väldigt nöjd med sin födelsedag =) Grattis igen gumman!! <3

Pussar

Ps. Ska försöka få upp bilder imon, nu är det dags att sova!!


Kommentarer
Postat av: din söta lilla mamma

En sån kanondag hon fick Sofia! hälsa och gratta från mej, jag glömde det i onsdags.

2010-03-19 @ 08:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0