SOOOOL, underbara SOL!!

Jajamen, fint väder i har det varit idag och Manly Beach blev det för hela slanten. Såå skönt, fast nu är det inte lika kul o bada för det finns maneter, äckelmaneter som bränner :( inte farliga, men det gör ju ont! Bluebottle heter de! Jag och Siham råkade ut för dem idag, jag brände mig bara lite, men Siham fick ordentlig ont, stackarn! Men nu kan det bockas av to-do-listan ;) Ännu en grej kan vi bocka av idag! Det var nämligen HAJVARNING till och från under eftermiddagen :P Vi hae absolut inte tänkt bada mer efter att Siham blivit bränd av maneten, så vi låg på strande o mös :) Sen rätt som det var så öppnade jag ögonen o lyfte huvudet. Då står det hur mycket folk som helst nere i strandkanten och badvakterna visslar med sina visselpipor o vinkar upp folk. Vi udnrade såklart vad som hände och tanken om haj slog oss, vi fick den bekräftad av en badvakt som ropade ut i högtalarna att de sett en haj där ute. Lite fräckt faktiskt, fast enbart för att ingen av oss var i vattnet! Jag fattar däremot inte att massa surfarr låg kvar i vattnet fast de ropat ut hajvarning i högtalarna, hade ju jag aldrig vågat! :P CHECK på hajvarningen!!

Tänker inte ens försöka lägga upp några bilder idag, är redan sur på internet som bröt mitt samtal med mormor och jag kommer inte in på Skype igen!! Grrrrr, HATA!! Likadant vägrar det låta mig ladda upp bilder på facebook och därför kommer det ju absolut inte funka här!! Suck!!

Imon blir det ännu en dag på stranden, det ska bli den varmaste dagen till nästa sommar här imon. 33 grader! Se kommer det väl börja svalna av, men är det bara sol och 25 grader så kan man ju ändå åka till stranden så vi hoppas väl på nåt i den stilen ;)

Nu närmar det sig Påsk och vår första resa =) På långfredagen bär det av uppåt östkusten. Hervey Bay via Brisbane, sen på påskafton åker vi över till Fraser Island, det ska bli sååå roligt och vi ser fram emot det nåt enormt!! Dagen innan vi åker ska vi ha möte/fest för en av handledarna Whitney som ska gifta sig, efter det ska vi och våra 4 handledare åka till IKEA för grupphandledning =) wooohooo, perfekt enligt mog. Bunkra Svenskt gotte till påsken ;)

Pussar till er därhemma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0