SPIIDER!!

Jajamen, ännu en spindel här :S iiiiuuuh. Samma sort som den förra ( fast STÖRRE, detta bådar inte gott för mig om de blir större varje gång det kommer in en ny!) , en jägarspindel så helt ofarlig! Säger de ;) Men den är iaf inte giftig så det kan man ju vara tacksam för! Jag tycker den ser farlig ut, känns som att det ska hoppa på mig vilken sekund som helst!! Därför såg jag till att Siham sprayade den med Insekt/spindel-dödarmedel!! Haha, det va kul! Jag höll mig på behörigt avstånd såklart, men titta var jag ju tvungen till, så att den verkligen va död sen! Efter att Siham sprayat sisådär halva flaskan, han va ju STOR så det behövdes nog, så kramade den lite och hängde sen iaf relativt stilla i sitt nät på väggen ihopkrupen som en boll med knäckta tändstickor som sticker ur den :P Yes, tänkte jag den är DÖD =D Men sakta i backarna! Vi gick till våra rum för o hämta lite saker, eftersom vi skulle tillbaka till praktiken på familjekväll på Sofias avdelning. Jag tänkte att jag skulle ha mig en efterbild så jag knatade in i TV-rummet med kameran i högsta hugg och får mig en mindre chock! Jag trodde fel där, att jag skulle få en efterbild alltså. Spndeln va borta :0 öööööh, tänkte att den trillade väl ner när den dog så jag tittade bland prylarna på golvet under, men ingen Imse Vimse någonstans :S har fortafarande inte sett röken av den och detta är två dagar sen nu :S Antagligen dog väl inte den rackaren, men förhoppningsvis blev han duktigt rädd för iaf Siham och håller sig borta :P

På tal om djur så har jag blivit biten av några giftaga rackare!! Inga farliga giftiga rackare!! Så lugn där mamsen, du behöver inte sätta något i halsen och bli orolig! Bara myggbett, men de kliar nåt så in i *Piiiiiiip*, ett vid skulderbladet och ett på armen på samma sida och ett på kinden. Fint med tanke på att jag uppenbarligen inte tål dem jättebra o fått knölar där jag blivit biten. Okej lite överdrivet, men stooora märken iaf. Det på kinden är minst tack och lov och kliar minst också vilket iaf är positivt! Bättre med en knöl på armen än i ansiktet!!

Kommentarer
Postat av: Paps

Gnäll, gnäll, gnäll - alltid detta gnäll.

Nej skämt åsido - synd om dig men det kunde varit värre. SPINDELN......!!!

Ha det bra. Kramar i massor/Paps

2010-03-25 @ 19:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0