Tisdag

8 veckor i Australien, tiden går verkligen supersnabbt! Det är två hela månader nu!! Nästa vecka är det påsk och i samma veva har vi gjort halva praktikperioden och det är dags att byta avdelningar. Såååå sorgligt, nu har man ju lärt känna patienterna på Parkview och börjat lära sig en hel del om arbetet där och sådär, därför är det lite tråkigt att vi ska byta nu. Samtidigt ska det bli riktigt kul att se de andra två avdelningarna, elle egentligen Henley som är en avdelning för personer med psykisk sjukdom och missbruksproblematik, vill egentligen inte till Tarban. Vet inte varför men det känns inte lika lockande, så det är tur att det bara blir ett par veckor på varje :P Hoppas iaf på Tarban först så jag får det bästa till sist ;)

Idag har jag varit sååå trött, vaknade o va tröttare än vanligt ändå la jag mig tidigare igår. Det har avrit en lång dag, först vanlig praktik mellan 9 och 16.30 och sen hem till färdig middag som Sofia fixat, hon har varit lite sjuk nu igår o idag (så nu har vi alla varit hemma lite ;)). Sen klockan 18-20 har vi varit på praktiken igen, de har haft Familjekväll på Sofias avdelning, Henley, som vi alla fick va me på. En av läkarna pratade lite om Schizofreni och Hasch och hur hasch kan påverka en person med schizofreni osv. Väldigt intressant faktiskt!
Sofia och Siham är ute på kvällspromenixen nu, jag hoppade den idag för jag är som sagt trött. Tänkte lägga mig o kolla på en film eller nåt redan nu o klockan är bara 9.

Nästa vecka är det PÅSK!! Fraser Island, ååååh vad jag längtar. Torsdagen blir rolig också med möte/fest för Whitney och handledning på IKEA =) där ska shoppas påskgodis ;)

Gonatt på er!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0