Tsunamivarning

Jajamen, på grund av den jordbävningen som inträffade utanför Chile i helgen så har de utfärdats tsunamivarning över bland annat Nya Zeeland och Australiens östkust. Shit, säger jag! Det av en ny upplevelse, check på att befinna sig i ett land som står/stått under tsunamivarning. Nej jag vet man ska inte skoja om det, men här har iaf inte hänt någonting och vi mår tipptopp! Dessutom bor vi i nordvästra Sydney så en bra bit ifrån havet, om detta kan lugna någon orolig själ! Vi visste inte ens om varningen förrän Gaye sa till oss på praktiken idag på morgonen: I hope you didn't go to the beach yesterday!?" o jag trodde först att hon bara syftade på det faktum att det var mulet hela dagen :P men nej nej.... Vi får nog börja ha lite koll på Australiensiska tidningar också ibland!

Idag har vi haft en helt vanlig måndag här typ, clinical på förmiddagen. Psykiatriker, sköterskor, socialarbetare, psykolog och någon från the community team träffas för att gå igenom patienterna, om det hänt något särskilt osv. Mördande tråkigt, så segt. Fast idag va det nog ändå en av de bättre ändå! Sen har vi läst lite journaler för o se vad som hänt under helgen o så. jag har pratat med en patients syster om the Magistrates Hearing som han ska på imon och där jag och Siham ska vara representanter från Social Work Dept. =)

På eftermiddagen hade vi group supervision, alla handledare och alla studenter. Vi fick information om ett projekt som vi ska börja med nu. Jag och Siham först, eftersom vi är på den avdelningen där projektet ska hållas och sen lämnar vi över till Sofia och Karen vid påsk! Sally hade gjort våra chokladmuffins som vi inte åt till efterrätt när vi var på middag hos henne förra veckan, fast hon hade ändrat vårtfamiljerecept :P hon smetade inte på någon glasyr, men slängde istället i blåbär i smeten så det va jäättegott!! =)

Min nya favorit just nu är fruktsallad =) Fast ingen vanlig med äpple o allt sånt trams, utan det ska vara Melon Cantaloupe, Kiwi, vindruvor, passionsfrukt och ibland hallon, fast idag blir det blåbär =) Lite mer exotiskt tycker jag ;) inte så dyrt heller här faktiskt som hemma :P hehe.

Förresten!! Jag vill ha post! Går och väntar varje dag, men aldrig ligger det något till oss där nere :( Kom igen därhemma, dra ut tummarna ur röven o sätt fart ;) tar ca en vecka för oss o få posten!

Victoria Bergendorff
Nurses Quartes
Macquarie Hospital
49 Wicks RD
North Ryde NSW 2113
Sydney, Australia

Pussar <3

Kommentarer
Postat av: din söta lilla mamma

Ja ja det kommer!! Vi skickar räkningarna!!!

2010-03-02 @ 17:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0